Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Inklusion & AKT

Vision for Kollund Skole og Børnehus

Kollund Skole og Børnehus udvikler læring i læringsmiljøer der gør det muligt for hvert enkelt barn at blive så dygtigt som det kan.

Det opnås gennem: 

  1. En anerkendende tilgang i samværet med børnene.

  2. Et involverende forældresamarbejde, hvor forældrene inviteres til dialog om principperne for et varieret professionelt tilrettelagt læringsmiljø.

  3. En engageret flerfaglig personalegruppe der arbejder med kendte evidensbaserede metoder.

  4. Inkluderende fællesskaber der skaber en høj grad af trivsel. 

 

Målet med vores antimobbestrategi:

På Kollund Skole og Børnehus arbejder vi for, at:

  • Alle børn har ret til et mobbefrit børneliv i et trygt undervisningsmiljø

  • Alle børn skal mødes med respekt

  • Alle børn skal have en hverdag med sammenhold og fællesskab

  • Alle handler når de er vidne til mobning

 

Målet er, at skolen forebygger og reducerer mobning (digitalt og på skolen) i videst mulig omfang og samtidig øger elevernes generelle trivsel og mulighed for deltagelse i trygge læringsfællesskaber. Det gør vi ved at:

  • Opbygge trygge og tolerante børnefællesskaber, hvor man ser hinanden og det at være forskellige som en styrke for fællesskabet og skolens læring.

  • Tage fælles ansvar for, at alle oplever skolen som et rart sted at være og hjælper hinanden med at blive en del af fællesskabet, så ingen oplever, at de står uden for. Man anerkender og respekterer hinanden, og tager affære, når man oplever eller erfarer, at nogen bliver mobbet.

  • Beskytte børn der er udsatte, og tage sig af de bagvedliggende problemer.

  • Reducere omfanget af digital mobning i samarbejde med forældrene og sørge for, at eleverne er trygge ved, hvordan de skal agere på de digitale medier.

 

Målet med antimobbestrategien er altså at øge elevernes generelle trivsel.